Namur, la capital de la Valonia Belga, con poco más de 100.000 habitantes es una de las ciudades importantes del sur del país, junto a las cercanas Lieja y Charleroi. En cuanto al transporte, la división política que divide el país también se refleja en este ámbito. Así como la parte flamenca del país la gestiona la compañía De Lijn, la parte Valona, la gestiona TEC, ambas empresas provenientes de la antigua SNCV belga. TEC se fundó en 1991.
Son varias las provincias donde está TEC presente. En todas utiliza la librea amarilla con una franja roja, incluso en los tranvías de Charleroi, que también opera.
Pero hoy hablaré de Namur. El 32, en la ciudad, no se queda en un recorrido urbano, sino interurbano, dirigiéndose hasta una localidad próxima a Namur que se llama Gembloux. 7 viajes desde Namur (estación de autobuses) y otros tantos de recorridos intermedios, completan los servicios de este autobús. Al no tratarse de una línea de alta demanda, dispone de autobuses más viejos. De hecho, muchos de ellos ya disponen de letreros electronicos, pero el 32, todavía dispone de su antiguo distintivo. Fondo amarillo con letra negra y número blanco sobre fondo negro.
Namur is the capital of the French speaking Walloon Belgian region, with over 100.000 inhabitants. It is one of the important cities in the south of the country, near Liege and Charleroi. Transport suffered the same division as in politics. In 191, TEC was created in the Walloon side to take over from the former SNCV, whereas De Lijn covered the Flemish part.
It’s in several provinces where you can find TEC and in all, they use the same livery: Yellow buses with a red stripe, even in Charleroi trams, that they also operate.
Today I will talk about Namur. The 32 is not a purely city service, but intercity, as it travels all the way to the nearby Gembloux. 7 trips between Namur (bus station) and other 7 in shorter trips among intermediate points complete the services of this route.
As the service doesn't have a high demand, it is operated by rather old buses. In fact, De many of the new buses have electronic displays, but the 32 still offers the old fashioned ones, with colores: For destination Yellow background with black letters and for the number, black background with white letters.
Son varias las provincias donde está TEC presente. En todas utiliza la librea amarilla con una franja roja, incluso en los tranvías de Charleroi, que también opera.
Pero hoy hablaré de Namur. El 32, en la ciudad, no se queda en un recorrido urbano, sino interurbano, dirigiéndose hasta una localidad próxima a Namur que se llama Gembloux. 7 viajes desde Namur (estación de autobuses) y otros tantos de recorridos intermedios, completan los servicios de este autobús. Al no tratarse de una línea de alta demanda, dispone de autobuses más viejos. De hecho, muchos de ellos ya disponen de letreros electronicos, pero el 32, todavía dispone de su antiguo distintivo. Fondo amarillo con letra negra y número blanco sobre fondo negro.
Namur is the capital of the French speaking Walloon Belgian region, with over 100.000 inhabitants. It is one of the important cities in the south of the country, near Liege and Charleroi. Transport suffered the same division as in politics. In 191, TEC was created in the Walloon side to take over from the former SNCV, whereas De Lijn covered the Flemish part.
It’s in several provinces where you can find TEC and in all, they use the same livery: Yellow buses with a red stripe, even in Charleroi trams, that they also operate.
Today I will talk about Namur. The 32 is not a purely city service, but intercity, as it travels all the way to the nearby Gembloux. 7 trips between Namur (bus station) and other 7 in shorter trips among intermediate points complete the services of this route.
As the service doesn't have a high demand, it is operated by rather old buses. In fact, De many of the new buses have electronic displays, but the 32 still offers the old fashioned ones, with colores: For destination Yellow background with black letters and for the number, black background with white letters.
No hay comentarios:
Publicar un comentario