sábado, 5 de noviembre de 2011

UN 32 MICRO EN LA PERIFERIA DE TOULOUSE / A MINIVAN ON 32 PERIPHERICAL ROUTE IN TOULOUSE


Toulouse  es la cuarta comuna de Francia en población, después de París, Marsella y Lyon, con casi 500.000 habitantes en el municipio, y alrededor de 1 millón en su área metropolitana.

La ciudad es atravesada por el río Garona y en su casco urbano se produce la confluencia de los canales de Midi, Brienne y lateral de la Garona. Es por ello, que la movilidad entre las diferentes partes de la ciudad está condicionada por los pasos de estas vía fluviales. Además, el casco histórico con gran cantidad de calles peatonales y estrechas, complican el paso de vehículos por el mismo.

La sociedad encargada del transporte público desde 2002 opera bajo el nombre de Tisséo., que opera dos líneas de metro del tipo VAL (líneas A y B), una línea de tranvía Citadis 302 (T1), ochenta y tres líneas de autobús , diecisiete líneas de autobús a demanda y 24 servicios escolares. Además, la ciudad cuenta con dos líneas de cercanías, (las líneas C y D) operadas por la SNCF.

La línea 32 es una línea periférica, entre la estación de tren de Colomiers y Le Chateau. Tiene una longitud de 11km y la duración del trayecto es de 21 minutos. Opera de lunes a sábado, con un microbús furgoneta. El color distintivo es fondo marron y número blanco, pero en la furgoneta, el número estaba sobre fondo verde.

Toulouse is the fourth municipality in terms of population of France, after Paris, Marseille and Lyon, with nearly 500,000 inhabitants in the municipality and about 1 million in its metropolitan area.
 
The Garonne River crosses the city ant it is in fact within the town center, that we can find the confluence of the Canal du Midi, Brienne and the side of the Garonne. Therefore, the mobility between different parts of the city is determined by crossing of these waterways. In addition, the historic area is composed of narrow pedestrian streets that complicate the transit of vehicles.

The company in charge of public transport since 2002, operates under the name of Tisséo, which operates two lines of metro VAL (lines A and B), a Citadis tram route (T1), eighty-three bus lines, seventeen on demand bus routes and 24 school services. The city has two commuter lines (lines C and D) operated by the SNCF.

Line 32 is a peripheral line, between the train station and Le Chateau Colomiers. Its length is 11km and the journey takes 21 minutes. It operates Monday through to Saturday, with a minibus van
. The number is represented with white figures on a brown background. On the van, however, the background was green.

2 comentarios:

kevin21 dijo...

The POLO T-Shirts For Men garment length short somewhat may cause the thigh slightly appears the long spot, the upper garment selects the long turndown collar suitably and inserts the bag. Puts on the straight stripe point to lead the shirt, is a color bright ordinary tie again, hits a basic design the slipknot. Should better put on the POLO Sweaters For Men line not obvious pants. The leather shoes with should thick somewhat, increase the altitude POLO Shirts For Men.
Stature Gao Shouxing the gentleman puts on western-style Polo for women polo lining not to be suitable uses the thin stripe, otherwise the prominent stature shortcoming, the chequer will be the best choice. The upper garment and the pants color are bright on the contrast, this must put on whole set western-style clothing to be better than, the two-row buckles the wide collar's design to be more appropriate. The wide collar shirt matches a moderate fibroin wide tie, should better be the triangle or the vertical small design, adds a turndown collar vest again, causes the build obviously thick. The long sleeve for women should have the obvious pleat line and fold the foot, uses the POLO L-Sleeved Shirt For Men leather belt and the thick bottom shoes, makes one increase the sincere true polo shirt.

Anónima dijo...

Necesitaría saber el tiempo estimado de recorrido del T32 de la EMT de Madrid desde el inicio a fin de la parada!